19 Mart 2013 Salı

ince belli çay bardağında iskoç mısırı.

'ben bu akşam kesin içmem, vallahi billahi!' diye oturup yine sarhoş oldum anasını satayım. eskiden bu gibi durumlarda bana kızacak bir ses vardı etrafta. şimdi açmışım chopin'i, ince belli çay bardağında viski içiyorum.
ne kadar imreniyorum hiçbir şey düşünmeden mutlu olabilen, yemekhanede, kafeteryada gözüme çarpan insanlara. o insanlar, sanki hiçbir işleri olmayan, etrafta sadece gülmek için dolaşan, özellikle oralara yerleştirilen tipler gibi. he vallahi, o güzel gözlü kız mesela, hep kafeteryanın sol karşı tarafında, hep aynı sandalyede oturur, hep aynı bardakta çay içer ve hep aynı gözlükleri takıp, aynı insanlarla muhabbet eder -ah ne de güzel gülümser, bir bilseniz.-
aa kravatlı oğlan var bi tane, onun hikayesi çok ilginç. herif abi, görmüyor. yani, en azından biz görmediğini sanıyoruz. değnek var elinde, yemekhaneye çıkan merdivenleri hiç tereddüt etmeden, emin adımlarla çıkar, kapılara çarpmadan dalar içeriye. karşısına olur da bir kişi çıkarsa, hani görmüyor ya, gülümseyerek müsaade eder, karşısındaki, şaşkınlıkla yolunda ilerler, adam da kaldığı yerden devam eder hikayesine.

-durun, güzel bir yerden bağlayacağım da, chopindir, klasik müziktir ayağına açmışım cenaze marşını; içim daraldı, yemin ediyorum.-*

evet,

bir kız sevdiğimi söylüyor yaşadığıma tanıklık eden birkaç arkadaşım. onu ne zaman görsem ağlıyormuşum. onu düşünmeden hiçbir dakikam geçmiyormuş hatta. vay arkadaş, dedim bunu duyunca, bir insan ne kadar başka şehirde kalabilirmiş meğer, hiç kendi kendiyle bile konuşmadan.
sonra,

-chopin'i kapatıp tom waits açmanın iyi bir fikir olduğunu düşünen beynime...- her neyse.

sonra, hep gülümsemeyi başaran insanları düşünüyor benim güzel beynim, hazır alkollüyüm de, diyorum ki; boşver arkadaş, sensin karmakarış eden bu hayatı, ayıkla bir elma, ye, sonra git uyu.
bu dediğimi yapmaya karar veriyorum, bırakıyorum kağıdı kalemi, gözlerimi kapatıyorum ve hemen karşıma...

hayat güzel be abiler. hele sarhoş olmamak için içince, hele kimsenin okumayacağını bildiğin halde içinden saçmalamak gelince..


ulaş.
dolunayı özlemek için daha çok vakit var nasıl olsa,
iyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder